>

Terhegeh hegeh

Salam.. 

Ade satu pesanan ikhlas dari seorang kawan "Orang tknak tolong jangan terhegeh hegeh doe" 
Ya! Bila difikirkan balik mase kite susah payah nye nak cari seseorang yang boleh bagi bantuan ape pon yang kite boleh dapat mase tu. Tk harap pon bantuan yang menyusahkan, bantuan paling senang pon tk boleh nak dapat. Bantuan ape yang senang?? Mendengar. Mendengar luahan hati orang dalam kesusahan pun sejenis bantuan ya idok? Haa.. Cakap perak pulak dah kan. Hahaha.. Sebab saya yang malang tk punya sesiapa saya cuma harap ada sesiapa pun ketika tu boleh dengar masalah saya walaupun tk mampu nak membantu. Tapi takde yang faham malahan sangat payah nak memahami kecuali insan yang bernama Syafa Yuna and Dato Mamat. Hahaha.. Jangan fikir dye Dato itu hanya name glamer yang tk berapa nak glamer mane pon. At least dye ade bila susah atau senang. 


Suatu malam, tenang, damai tapi tanpa tempat berlindung atau berteduh memang akan jadi seram macam cite ju on. Hahaha.. Saye ngan kawan merayau kat tengah bandar nak cari kawan yang mampu berikan tempat tido walau untuk semalam. Ya Allah punya payah. Seperti manusia dah luput di muka bumi ni. Semua tkde. Dengan keadaan saya, penat nak berjalan ape semua saya cuba gagahkan diri. Saya cuba cari saki baki kekuatan yang ada dalam diri. Selebihnya bertapa saya harap dalam keadaan tu Nadra ade. Ade untuk saya kongsi bertapa teruknya keadaan saya ketika tu. Tapi saye sedar, saya tk boleh cari Nadra. Saya cuba satu cara lain untuk meluahkan segala yang terbuku bertapa saya sakit nak lalui seorang. Scroll phone cari number 
Tut..tut..tut.. 
Me : Hello Iskandar? 
Him : Hello..hello..hello.. 
Me : Hello Iskandar ni eh? 
Him : Sape ni? 
Me : Iskandar, ni Jue. 
Him : Ni Ibrahim bukan iskandar. Sorry
Me : Ouh takpe lah sorry. 

Macam nak meraung kat Waterfront tu. Saye kenal suara awak Iskandar. Last part sorryy tu lagi saye kenal. Tapi saye tk cuba lagi. Saye terasa malu sendiri. Terdesaknya saye dengan masalah saye sampai saye cari orang yang memang tknak bercakap dengan saye pon. Saye silap selama ni. Saye sangat silap. Saye ingat Iskandar yang saye kenal seperti yang saye kenangkan dalam ingatan saye. Pada saye, Iskandar satu satunya orang yang saye percaya akan sentiasa baik dengan saye walau ape pon. Tapi saye silap. Saye terlalu bodoh untuk menilai baik mane pon kite, salah je kite terus kite jadi orang yang kejam dan yang lain akan selamanye baik. Padahal kite berusaha nak puaskan hati orang dari hati kita sendiri. Tapi saye tk belajar dari semua tu. Saye cuma tau buat lah baik orang pasti akan ingat baik kita. Tp saye silap! Saye tersangat silap! Orang tkkan ingat baik awak pon walau awak melutut pada dye. Percayalah hanya Allah yang baik pada manusia tapi manusia tk pernah baik sesama manusia tanpa sebab. 

Untuk sekian kali nya terima kasih syafa jadi pendengar akak malam tu. Akak tk tau nk cari sape lagi mampu tenangkam hati akak melainkan syafa. And utk hang pacik mesir, terima kasih sebab call borak sampai aku gelak tk ingat. Demam pon hang layankan je aku cakap ape eh. Terima kasih weyy.. Hang bace ni kan mohon senyum weyy sebab ade mention hang kat sini. Bukan slalu glamer ni pacik. Melur je glamer hang tknaknke? Hahaha.. 


0 Budak Comel:

Post a Comment