>

Salahnya adaalah SAYA


Salam..

Dikala tinta meniti barisan kata diriku dirundung perasaan yang amat memilukan. Pada Allah tempat saya luahkan rasa. Semua yang berlaku, saya sedar, perlu berbalik pada dia. Saya mohon petunjuk tentang apa yang berlaku. Saya mencari khilaf sendiri kerna saya sedar saya bukanlah insan yang sempurna. Saya tidak sempurna di mata manusia, jauh lagi dimata pencipta. Diri ini masih perlu diisi santapan rohani yang boleh membawa kearah pembentukan diri yang lebih baik.Namun, saya memerlukan MASA. Caci maki amat perit untuk ditelan. Mengenangkan saya tak punya sesiapa nak meluahkan perit di hati, saya hadamkan segalanya.

Kalian boleh katakan saya membuka aib sendiri. Namun bukan itu niat saya. Mungkin sedikit sebanyak kisah saye ini akan jadi pengajaran pada kalian. Saya bukanlah mangsa. Seperti kata Iskandar ni "..Kat mata siapa pon 'nad' di anggap mangsa.. So, tak kire ape yg Jue cakap semua orang dah susah nak percaya. Takleh nak salahkan sesiapa.." Sejak tu saye katakan pada diri "..Salah kau sendiri Jue bukan salah nad.."  Malahan banyak kali saye pujuk hati dengan ayat yg same hampir setiap hari. Dan setiap hari itu jua air mata jadi peneman yg paling setia bertahan dengan saye. Bukanlah Nadra. Nadra, sebaris nama indah ini tak pernah jua hilang dari hati saye. Setiap kali ttup mata atau buka mata sebaris nama & wajah itu yg bermain di kepala ni. Kalau boleh di hilangkan ingatan memang saye akan lakukan saat itu jua tapi saye tak mampu sama sekali.

Sadis! Saye tkkan lupe segala sakit perit nye perasaan bile saye hilang segala-galanya sebab silapnye saye sendiri. Benar kata orang berani buat salah berani lah tanggung akibat dari salah tu. Setiap patah perkataan yg keluar dari mulut sesape pon sering membuat saye menangis hiba. Untuk mendapatkan tempat bersandarkn bahu ketika tu memang tiada hanya pada Yang Maha Esa. Dan terima kasih Aunty Imah. Walaupun Aunty tk pernah kenal saye tapi Aunty sangat mengerti. Maafkan saye mengecewakan segala usaha Aunty. Maafkan saye kerana tknak menyusahkan Aunty sekeluarga. Terima kasih tau Aunty. Hanya Allah mampu membalas segalanya Aunty.



0 Budak Comel:

Post a Comment