>

Ketentuan Allah


Hello...


Ya Allah, Ajarkan aku erti redha tentang segala apa
yang ditetapkan oleh-MU

Setelah agak lame menyepi dari dunia blog ni, kali ni saye kembali lagi menaip ape je yang nak dikongsikan. Sebelum ni ade je 'sayang' yang sudi mendengar segala masalah atau ape pon yang saye potpet. Tapi kali ni dah takde semua tu. Kene terima hakikat dye takkan kembali lagi dan mendengar lagi segala ape yang mungkin saye rasai. Terima kasih taw 'sayang' sebab pinjamkan telinga selama 2years and half. Huhuhu.. Sedey lah pulak kan kite hilang tempat meluah. Hanya Allah sentiasa ade untuk kite kan. Alhamdulillah.. Terima Kasih Ya Allah.

Nadra Ruba'i
Malam ni hati sangat keliru. Keliru dengan ape je yang bakal saye buat. Kenape?? Sebab ade hati yang perlu saye jaga. Ade keluarga yang perlu saye lindung. Sedar akan diri sendiri tak punya semua tu kenape saye harus korbankan insan yang menjaga saye selama ni? Walau pahit mane pon kenyataan yang dye takkan peduli tapi saye masih punya hati. Dye masih yang saye sayangi walau saat ini. Sering bertanya diri sendiri, kenape perlu korbankan perasaan sendiri demi insan yang tidak peduli? Sayang! Ya! Sayang. Saye sakit mane pon menanggung semua ni tapi jauh di sudut hati ni terfikir tidak mampu rasenye jadi kejam. Cukuplah kelukaan yang dye tanggung sekarang giliran saye pulak. Maybe ni balasan Allah S.W.T kene terima hakikat yang tidak mampu kita tanggung. Pasti ade alasan atas semua yang berlaku.

Nadra Ruba'i
Tidak layak nak menyalahkan sesiapa sebab sedar diri lagi banyak salah. Tapi sejujurnya sakit di sudut hati ni tak tergambar dek perasaan. Hanya airmata yang mampu mengungkap bertapa jiwa ni menderita seorang. Dalam situasi ni saye kene juga menghadapi dugaan dengan redha. Redha dengan ketentuan-NYA. Semoga esok dan hari seterusnya saye terus tabah. Semoga dengan segala semangat ni takkan kurang atau hilang. Itu je kekuatan yang ada tika jiwa hilang entah kemana. Hanya mampu berserah dengan ketentuan Allah.


0 Budak Comel:

Post a Comment