>

Cinta tanpa sebab


Hello..

Di dalam cinta, tak perlu untuk menemukan yang sempurna. Sebab seseorang yang mencintaimu dengan apa adanya akan membuatmu merasa sempurna. Cinta tak perlu dicari, sebab cinta akan menemukan pasangannya sendiri. Tak perlu kau takut kehilangan matahari, sebab cinta adalah mata yang bisa memilih cahayanya sendiri. Cinta tidak perlu ada sebab. Cinta lahir dari hati yang ikhlas.

Itulah kata-kata sang pencinta. Bila berkata mengalahkan Hero Hindustan. Ayat nak manis macam gula. Tu belom campur ngan creamer lagi. Kalau dah campur memang ke bulan lah ceritanye kan. Hahaha.. Okey, Orang kate lumrah wanita bertanya kenapa mencinta? Ada sesetengah wanita yang memaksa boyfriend dye untuk bercakap kenapa suka kat dye. Geram kan?? Tapi itulah sifat manusia, gemar bertanya dan terlalu ingin tahu. Namun saye bukanlah salah seorang daripada mereka-mereka ini. Hahaha.. Bukan jua bermakna saye taknak tahu atau takde sifat ingin tahu. Pada saye biarlah cinta itu datang tanpa bersebab. Namun tidak dinafikan, cinta yang ikhlas itu lahir dari hati dan tidak mampu digambar dengan apapun. memberi tanpa meminta balas dan menerima dengan penuh bahagia. 

Suatu ketika dye pernah bertanye saye, kenapa saye cintakan dye padahal saye tak pernah pun jumpe dye. Saye lak jawab dengan sejujur mungkin dan memang saye jujur bile saye katekan saye tak tahu kenape saye cintakan dye. Perasaan tu tetiba datang tanpa di undang. Dan dye cintakan saye sebab saye adalah watak yang saye ciptakan. Tapi dalam hati saye boleh rasekan keikhlasan cinta dye. Tapi sekarang dye takkan terima cinta saye dan keikhlasan itu hilang di angin lalu. Dan dye pon tak ingin belajar cintakan saye sebagaimana saye cintakan dye. Tapi bukan salah dye. Dye tak pernah salah pun. Sejujurnya memang sukar untuk mencintai saye seadanya saye. Tapi saye masih ade keinginan untuk memiliki cinta itu.

Di 'love' kan atas sebab yang tak dapat dielakkan. hahaha..
Dear awak, Jika disebabkan wajah handsome, saye mencintai awak. Bukankah ade ramai lagi yang handsome?? Tidak! Oleh itu saye tidak boleh mencintai awak sebab wajah awak. Jika disebabkan kasih sayang dan senda gurau, saye mencintai awak. Sekarang bolehkah awak menunjukkannya? Tidak! Oleh itu saye tidak mencintai awak sebab kasih sayang awak sudah lenyap. Jika disebabkan senyuman saya mencintai awak. Sekarang bolehkah awak tersenyum? Tidak! Oleh itu saya tidak boleh mencintai awak sebab senyuman awak hilang kerana kesakitan itu. 

Jika disebabkan setiap langkah saye mencintai awak. Sekarang bolehkah awak melangkah menghampiri saye? Tidak! Oleh itu saya tidak boleh mencintai awak sebab awak takkan menghampiri saye lagi. Jika cinta memerlukan sebabnya, seperti sekarang. Saye tidak mempunyai sebab untuk mencintai awak lagi. Adakah cinta memerlukan sebab? Tidak! Saye masih mencintai awak dulu, kini dan selamanya. Saye cintakan awak Nanad.

" Cinta tidak perlu ada sebab. Cinta lahir dari hati yang ikhlas. Saya terima awak seadanya. Kadangkala perkara tercantik dan terbaik di dunia tidak boleh dilihat dan dipegang. Namun begitu. Ia boleh dirasai dalam hati "


0 Budak Comel:

Post a Comment