>

Lupa


Hello..

Saya sayangkan awak sampai saya terlupa 
yang saya ni cuma insan biasa.
Saya rindukan awak sampai saya terlupa 
yang saya bukan sesiapa.
Saya cintakan awak sampai saya terlupa 
yang jodoh dan ajal di tangan tuhan
Saya nak sangat memiliki awak selamanya sampai saya terlupa yang takdir boleh mengubah segalanya.
Tapi saya tak kisah semua itu. 
Janji saya dapat jaga hati awak walaupun hanya untuk seketika..

Rindu


Hello..


Seandainya rindu ini dapat ku jadikan angin
Akan ku tiup angin ini ke arahmu
Agar kau tahu betapa lembut dan dinginnya 
rinduku padamu
Izinkanlah angin ini ke arahmu
kerna aku tidak sanggup melihat
Angin ini menyapa wajah polos gadis yang lain
Sesungguhnya kelembutan dan kedinginan ini
Lahirnya dari sekeping hati yang ikhlas dan jujur
Ia hanyalah milikmu seorang..


Kebahagiaan yang hilang


Hello..

Sedih tak bile orang yang kite sayang tak pernah layankan awak lagi seperti mase-mase yang lalu?? Takleh saye gambarkan bagaimana perasaan tu tapi itulah yang saye rasekan sekarang bile dye seakan menghukum saye dengan berdiam diri. Sungguh saye rindukan segala perbualan kami yang kadang kala berlanjutan ke subuh hari. Tetibe semua tu takde hidup ni terasa sangat kosong. Kosong bagai tiada langsung yang bererti untuk difikirkan lagi.

Bukan hanya menyerah namun terlalu kalah dengan diri sendiri. Kalah bila hilangnye tempat bergantung. Tidak di nafikan dye adalah segala galanya pada saye. Bile bersama dye saye akan lupekan bahawa sedihnya hidup saye. Dye buatkan saye rase lengkap tanpa perlu melakukan apa-apa untuk itu cukuplah sekadar ada untuk saye. Mungkin kalian fikir saye agak dramatik. Maaf, hidup setiap orang tak same kan?? Begitulah saye. Hidup saye penuh dengan ranjau cabaran sedari kecil sampai sekarang. Namun siapalah saye mempersoalkan takdir Allah??

Sekarang soalnye hati. Soal perasaan. Adakah saye tega biarkan dye pergi demi mencari kebahagiaan sendiri dengan insan lain. Sungguh saye tak reda lagi. Tapi jauh di sudut hati saye sedar dye berhak berbahagia dengan insan lain. Tapi hati kecil ini jua seperti menginginkan dye untuk diri ini. Dye bukanlah sempurna seperti mane lelaki idaman semalaya. Namun di mata hati saye dye sempurna sangat. Tak perlukan sebab kenapa saye rase begitu cukuplah hati saye kate dye sempurna. Dan sadisnye saye tak pernah layak untuk berada bersama lelaki sempurna ini.

Saye pernah berjanji saye akan lepaskan dye. Tapi bercakap tak semudah melakukan semua tu sangat menyakitkan. Bagaimana saye mampu membuang segala kenangan kami? Pada saye dye adalah yang terakhir dalam hidup saye. Itu janji saye pada diri sendiri. Saye akan simpan dye dihati ni sampai akhir hayat saye. Sesungguhnye mencintai awak banyak mengajar saye ape tu kebahagiaan. Bile awak pergi kebahagiaan tu turut pergi. Maafkan saye awak. Saye takkan boleh lepaskan cinta saye ni pada awak. Saye tetap cintakan awak selagi saye masih bernafas.



Cinta tanpa sebab


Hello..

Di dalam cinta, tak perlu untuk menemukan yang sempurna. Sebab seseorang yang mencintaimu dengan apa adanya akan membuatmu merasa sempurna. Cinta tak perlu dicari, sebab cinta akan menemukan pasangannya sendiri. Tak perlu kau takut kehilangan matahari, sebab cinta adalah mata yang bisa memilih cahayanya sendiri. Cinta tidak perlu ada sebab. Cinta lahir dari hati yang ikhlas.

Itulah kata-kata sang pencinta. Bila berkata mengalahkan Hero Hindustan. Ayat nak manis macam gula. Tu belom campur ngan creamer lagi. Kalau dah campur memang ke bulan lah ceritanye kan. Hahaha.. Okey, Orang kate lumrah wanita bertanya kenapa mencinta? Ada sesetengah wanita yang memaksa boyfriend dye untuk bercakap kenapa suka kat dye. Geram kan?? Tapi itulah sifat manusia, gemar bertanya dan terlalu ingin tahu. Namun saye bukanlah salah seorang daripada mereka-mereka ini. Hahaha.. Bukan jua bermakna saye taknak tahu atau takde sifat ingin tahu. Pada saye biarlah cinta itu datang tanpa bersebab. Namun tidak dinafikan, cinta yang ikhlas itu lahir dari hati dan tidak mampu digambar dengan apapun. memberi tanpa meminta balas dan menerima dengan penuh bahagia. 

Suatu ketika dye pernah bertanye saye, kenapa saye cintakan dye padahal saye tak pernah pun jumpe dye. Saye lak jawab dengan sejujur mungkin dan memang saye jujur bile saye katekan saye tak tahu kenape saye cintakan dye. Perasaan tu tetiba datang tanpa di undang. Dan dye cintakan saye sebab saye adalah watak yang saye ciptakan. Tapi dalam hati saye boleh rasekan keikhlasan cinta dye. Tapi sekarang dye takkan terima cinta saye dan keikhlasan itu hilang di angin lalu. Dan dye pon tak ingin belajar cintakan saye sebagaimana saye cintakan dye. Tapi bukan salah dye. Dye tak pernah salah pun. Sejujurnya memang sukar untuk mencintai saye seadanya saye. Tapi saye masih ade keinginan untuk memiliki cinta itu.

Di 'love' kan atas sebab yang tak dapat dielakkan. hahaha..
Dear awak, Jika disebabkan wajah handsome, saye mencintai awak. Bukankah ade ramai lagi yang handsome?? Tidak! Oleh itu saye tidak boleh mencintai awak sebab wajah awak. Jika disebabkan kasih sayang dan senda gurau, saye mencintai awak. Sekarang bolehkah awak menunjukkannya? Tidak! Oleh itu saye tidak mencintai awak sebab kasih sayang awak sudah lenyap. Jika disebabkan senyuman saya mencintai awak. Sekarang bolehkah awak tersenyum? Tidak! Oleh itu saya tidak boleh mencintai awak sebab senyuman awak hilang kerana kesakitan itu. 

Jika disebabkan setiap langkah saye mencintai awak. Sekarang bolehkah awak melangkah menghampiri saye? Tidak! Oleh itu saya tidak boleh mencintai awak sebab awak takkan menghampiri saye lagi. Jika cinta memerlukan sebabnya, seperti sekarang. Saye tidak mempunyai sebab untuk mencintai awak lagi. Adakah cinta memerlukan sebab? Tidak! Saye masih mencintai awak dulu, kini dan selamanya. Saye cintakan awak Nanad.

" Cinta tidak perlu ada sebab. Cinta lahir dari hati yang ikhlas. Saya terima awak seadanya. Kadangkala perkara tercantik dan terbaik di dunia tidak boleh dilihat dan dipegang. Namun begitu. Ia boleh dirasai dalam hati "


Kerana rendah diri


Hello..

Teruknya saye. Jahilnya saye. Tersilap saye. Tersalah saye. Khilaf saye dalam menjalani hidup sebagai hamba MU. Lumrah seorang manusia itu melakukan kesilapan ataupun khilaf. Dan saye salah seorang yang tak terkecuali. Bezanya saye melakukan kerana inginkan sesuatu yang mustahil saye akan dapat jika itu adalah saye Jue. Pernah terfikir apakah kekurangan paras rupa ini adalah segala gala. Bukan sekali malahan berkali jua saye dijadikan permainan. Dipermainkan sebab rupa. Saye hanya Hamba Allah seperti anda sekalian. Bezanye saye tak punye rupa yang mampu mengenangkan mata kalian. Salahkah saye jika Allah mencipta saye sebegini? Salahkah anda jika anda harus memilih saye kerana saye adalah saye??

Mungkin kalian hairan kenape saye berbicara seperti jahil. Saye tidak jahil namun manusia terlalu menilai diri ini melalui luaran yang mampu membuatkan saye rendah diri. Bertapa saye rase rendah diri sejak zaman kanak-kanak sampai ke alam dewasa. Bertapa saye disisihkan sebab saye bukanlah orang yang layak dijadikan kawan. Haruskah memilih rupa bila berkawan tanpa mengenal hati budi?? Tak pernah pun cuba bersapa namun menjauhkan diri bile disapa. Dimanakah adab?

Dalam perhubungan sesama insan saye sering berbuat baik sehabis baik yang saye mampu. Namun balasan nye saye disisih. Akhirnya dengan segala semua tu saye memilih untuk menyisihkan diri dari orang sekeliling. Kalau nak berkawan okey. Kalau taknak tak kisah. (Padahal saye sangat kisah) Namun saye diamkan diri sebab saye sedar di mana duduk berdiri nye saye di kalangan mereka. Jatuh cinta dengan orang yang salah akhirnya diperlakukan bagai sampah busuk. Adakah salah saye mencintai awak sampai awak harus hina cerca saye di mata kawan kawan awak? Tak cukup dengan itu menjaja cerita yang tak pernah berlaku. Adakah dengan itu awak nampak awak baik saye jahat terhegeh hegeh? Saye bersabar untuk kali itu. Namun ianya sering kali terjadi dan saye tak belajar dari silap yang orang lain tetap akan menilai saye. 

Berkali disakiti akhirnya saye jemu. Jemu dunia begitu tidak adil. Maka dengan itu terciptalah seorang watak manusia yang sempurna seperti dalam novel-novel. Sempurna nya hidup yang mampu membuat diri ini cemburu akan watak ciptaan sendiri itu. Bagaimana saye nak merangka cerita watak ini? Bagaimana menyakinkan orang lain?? Bagaimana mengesahkan watak itu benar-benar wujud?? Okey, minda terbuka dengan sendiri sebab saye ulat buku. Buku/novel/majalah yang pernah saye baca dijadikan panduan. Dan juga kelebihan diri yang merupakan pelajar kesayangan cikgu sastera. Yee, saye bijak dalam sastera. Saye bijak merangka cerita. Dan bermulalah cerita si perfect girl ever... 

Akan bersambung...


Awak.. Maafkan saya


Hello..


Cinta kadangkala membuat kecewa. Cinta kadangkala membuat sakit hati. Cinta seperti itulah yang kurang difahami oleh kebanyakkan daripada kita. Cinta itu hadir penuh dengan kejutan. Tapi kadangkala cinta ini membuat kita seperti membuat persembahan di pentas yang luas. Aku pula menipu demi untuk cinta. Kini cinta itu pergi meninggalkan ku. Namun ku inginkan cinta itu kembali walaupun sangat mustahil untukku. Saat kita menunggu sesuatu yang mustahil kita merasakan bodoh. Aku mula merasakan diri ini sudah tidak lagi perlu aku peduli. Hari demi hari aku merasakan hidup ini sudah tidak bermakna lagi. Aku merasakan dah berputus asa dengan hidup ini.

Aku tak pernah merasa apa yang tak pernah aku rasakan dalam hidup ini. Aku terlalu berharap kepada yang tak pasti. Ini lah kehidupan. Apa yang kita inginkan pasti itu adalah benda yang paling susah nak dimiliki. Dan apa yang kita tak sangka, itu yang kita akan miliki. Aku tak pernah menyalahkan takdir. Kerana aku percaya ini adalah takdir yang harus aku tempoh. Aku boleh tersenyum seperti orang lain. Aku aku tak pernah gembira seperti orang lain. Hidup ini adalah pilihan. Ditinggalkan oleh orang yang kita sayang atau meninggalkan orang yang kita sayang. Aku merasakan aku telah ditinggalkan oleh orang yang aku sayang. Hidup ini tidak pernah menjanjikan apa-apa yang terbaik dalam diri seseorang. Alangkah indahnya jika diri ini mengerti setiap isi hati. Siapa aku dalam diri dia. Tapi sungguh sedih apabila diri ini tidak pernah faham satu pun.

Kadangkala aku terfikir. Kalau lah aku ni sebuah buku. Adakah semua cerita dalam buku akan ditulis dengan cerita yang menarik. Adakah aku akan menjadi watak yang menarik dalam cerita ataupun menjadi watak yang menyedihkan. Kadangkala aku sering bertanya pada diri ini. Bilakah aku akan menjadi seperti orang lain. Dapat menemukan cinta yang sangat indah. Dapat bersembang-sembang mesra. Ya aku merasakan cinta itu sekali dengannya namun sebagai orang lain. Semua itu tiada makna padanya kini. Aku rasa nak menjerit je malam ni sekuat hati aku. Merasakan kesakitan yang aku alami sekarang ini. Hati ini rasa hiba sangat-sangat. 

Maafkan diri ini jika masih mengharapkan diri awak. Maafkan saya masih lagi menanti. Maafkan saya terlalu menyakiti hatimu itu. Maafkan saya mencintai awak sebagai orang lain. Maafkan saya selama ni banyak sangat menipu awak. Maafkan saya menghancurkan segala impian kita. Maafkan saya kerana perasaan rindu, cinta masih ada dalam diri ini untuk awak. Bukan saya menghukum awak tapi saya sangat cintakan awak. Maafkan saya..




Our first date


Hello..

Aik? Hello dah?? Takde dah "Anyonghasaeyo" hehehe.. Tetibe saye nak tukar mood lak taknak "Anyonghasaeyo" dah. Takpe kan? Hahaha..
Okey, semalam cite tentang Muar kan. Kali ni lak saye nak cite pengalaman kali pertama di dearah Muar. Tak banyak yang saye nak kongsikan sebab takde sesape lak nak bawak jadi pemandu pelancongan kat Muar. Hahaha.. Si dye lak busy. Kesian gak kat dye penat. So mase saye habiskan dengan dye jelaa. Seronok? Memang seronok kalau dah jumpa wajah kesayangan kan? Sape tak seronok tipu ugh. Hehehe..

Maaf, AURAT
Hari pertama pepagi dah bangun sebab sejuk kot cuaca awal pagi kat muar. Nyaman je macam takyah bukak aircon pun takpe. Tengok phone dye text cakap nak datang hantarkan sarapan tapi lewat sikit sebab agak busy kat kedai. Alololo.. Comel je kan dye. Serius dye memang comel. Hehehe.. Sementara tunggu dye saye bersiap ape semua. Tak lame lepas tu dye sampai dengan sarapan Yong Tau Fu. Ah! Nampak sedap tapi lapar terus hilang tengok muka dye. Hahaha.. Lagi kenyang tengok muke dye dari makan sarapan. Hahaha..

Sebelah petang lak saye habiskan mase ngan dye. Dye tanye saye nak g mane harini? Ehh?? Pulak kan tanye saye macam lah tempat saye. Terus dye gelak. Hahaha.. Comel. (maaf dye memang comel) Hikhikhik.. Kemudian kiteorang gerak ke Melaka plus saye pon tak pernah lagi ke Melaka. Dari Muar ke Melaka 1 Jam je sebab sempadan je. Tapi kalau dye bawak kete memang takkan sampai 1 Jam sebab dye drive ala Michael Schumacher Serius terasa berada kat litar sepang dalam kete ngan Schumi lak. Kite sabar jelaa kan. Hahaha..

Pantai 1 Malaysia Klebang
Sampai je Melaka kteorang lepak kejap kat Pantai 1 Malaysia klebang melaka. Angin sepoi sepoi bahasa menyapa kami. Makaiii seronok nye pepetang kat pantai ditemani pulak si kesayangan. Macam korean drama lak rasenye kan. Hahaha.. Dah berhenti berangan. Lepas je menikmati keropok lekor ngan coconut shake kiteorang meneruskan perjalanan ke Dataran Pahlawan Mall. Nak tengok wayang katenye. Okey ni first time kite date tengok wayang ngan dye. Tapi tengok cite hantu. Baru nak romantik kan. Takpe layan jelaa.. Tapi sebelum tu dye sempat ingatkan yang dye sebenarnye takut hantu. Eh? Hahaha.. Takut hantu tapi ajak tengok hantu. Comel awakkkk. Hahaha.. Tapi serius dye memang penakut ngan hantu. Saye leh relax je dye lak terjerit jerit mengalahkan hantu. Hahaha.. Saye tak rase tu annoying tapi rase dye agak comel lak. Tengok gelagat dye takut seyes comel sangat macam nak ciom. (eh? Melebih lak kan. Tapi tak ciom okey. Macam je) hahaha..

Usai wayang habis kteorang gerak balik muar. Dah agak lewat malam saye lak lapar sangat usah cakap lah. Tak sabar rasenye nak sampai muar and makan sampai muntah. Hahaha.. Dye pon dah penat sangat saye tengok. Kesian sebab nak temankan saye je dye teros trip g melaka. Tapi saye tak penat tengok dye ngan saye. Malahan saye seronok meluangkan mase ngan dye. Sebab hati saye kate ni je saye leh berpeluang bersantai ngan dye. Saye cuba hargai mase yang sedikit tu. Terima kasih yee awak temankan saye satu hari tu. Sumpah saye seronok sangat jenjalan ngan awak. Tak terasa penat pon. Ade peluang jenjalan lagi k. Thanks again.


Muar Bandar Maharani Bandar Diraja


Anyonghasaeyo..


Muar menurut wikipedia Daerah yang terletak di barat laut negeri Johor, Malaysia. Daerah Muar terdiri daripada bandar Muar itu sendiri (lebih dikenali dengan nama Bandar Maharani) dan juga daerah kecil Tangkak. Muar bersempadan dengan negeri Melaka (Sungai Rambai) di utara, daerah Segamat di timur dan daerah Batu Pahat di selatan.


Bandar Muar diisytiharkan sebagai Bandar Maharani oleh Almarhum Sultan Abu Bakar pada hari Jumaat, 12 Ogos 1887 bersamaan 22 Zulkaedah 1304H dalam satu upacara ringkas di mana Almarhum Sultan Abu Bakar sendiri telah menanam 'azimat' di Tangga Batu (kawasan belakang berdekatan Stesen Bas Maharani sekarang). Almarhum Sultan Abu Bakar secara peribadi telah terlibat dalam pembukaan Bandar Maharani.


Dinamakan sebagai Bandar Maharani sempena gelaran isteri Maharaja Abu Bakar iaitu Maharani Fatimah yang banyak mengambil berat tentang pembangunan daerah Muar ketika itu. 125 tahun selepas moyang baginda mengisytiharkan Bandar Muar sebagai Bandar Maharani, DYMM Sultan Ibrahim Almarhum Sultan Iskandar telah mengisytiharkan Bandar Muar sebagai Bandar Diraja Johor pada hari Ahad, 5 Februari 2012 bersamaan 12 Rabiulawal 1433 di Masjid Jamek Sultan Ibrahim Muar.


Mengembara mencari cinta


Anyonghasaeyo..

Sebelum tu nak gelak bole?? Hahaha.. Tajuk dah taknak sadis lagi kan? Hahaha.. Tapi itulah kebanyakan orang yang popular di dunia tidak dapat mencari cinta yang berkekalan. Untuk anda, walaubagaimanapun, ia boleh berbeza. Ia seperti jauh dalam diri kita sebuah kekosongan yang wujud walaupun seratus kekasih tidak boleh mengisi. Namun masih ada harapan. Kite semua tau berada dalam percintaan adalah berisiko. Kecantikan pudar. Manusia berubah. Pada bila-bila masa kita mungkin akan kehilangan orang yang kita cintai melalui kematian atau dalam sebarang keadaan. Lebih mendalam cinta kita, lebih teruk penderitaan.

Tapi ape yang saye nak kongsi ni bukan ayat ayat cinta bercerita ehh. Hehehe.. Alkisah nye saye mengembara mencari insan yang saye gelarkan sebagai cinta. Yee, dye cinta kesayangan saye yang taknak saye lepaskan. Kekadang saye fikir keinginan mendalam cinta kita kelihatan di luar pencapaian sehingga kita tidak mahu memikirkan tentangnya, malah ia masih wujud seperti penderitaan yang membosankan dan enggan meninggalkan kita. Hanya untuk seketika berhadapan dengan keinginan mendalam, tidak kira ia kelihatan mustahil. Cabarlah diri sendiri melihat apa yang ditunjukkan.


Saye mencabar diri terbang dari Bumi Kenyalang ke kotaraya Kuala Lumpur demi ingin berjumpa dengan insan yang saye sayangkan. Ini kali pertama saye mengembara seorang diri ke negeri bukan kelahiran saye. Saye anak jati Sarawak. ( Bangga jap jadi orang Sarawak) Hahaha.. Penerbangan dari Kuching International Airport ke Low-Cost Carrier Terminal (LCCT) mengambil masa 1 Jam 40 Minit ( kate pramugari lah kan) Hehehe.. Sampai je LCCT saye tak pulak jadi jakun sebab dah buat berrbagai bagai kajian sebelum datang untuk mengelakkan tersesat. Ingat sediakan payung sebelum hujan. Hehehe.. Di LCCT saye hanya membayar RM8  untuk menaiki Jetbus ke Terminal Bersepadu Selatan (TBS). Perjalanan LCCT ke TBS mengambil mase 1 Jam ke 45minit. Tapi serius terasa sangat lame dek kerana jem dan hujan lebat. Sabo jelaa mase tu.


Samapai je kat TBS saye blur. Hati berbisik sendiri "..Mak aii, beso nye TBS ni.." Pergh! Dah bole kalahkan Kuching Sentral yang juga merupakan Terminal Bas di Kuching Sarawak. Tapi Kuching Sentral memang tak besar pon malahan baru di buka tahun lepas. Tapi itulah nadi rakyat Sarawak nak ke mane mane dengan menaiki bas express atau biasa. Okey berbalik ngan TBS, setiba je kat TBS saye mencari kaunter tiket. Okey jumpa terus je cakap kat cashier tu "..balit muar.." Hahaha.. (mohon gelak ramai-ramai) mane lah dye faham saye tetibe cakap Sarawak pulak. Serius memang saye lupe saye bukan berada di Bumi Kenyalang. Lepas tu saye gelak sendiri then kate nak balik muar. Tiket ke Muar 6.45. Saye lak lapo sangat usah cakap lah. Terkejar mase saye berkejar jugak ke 7E nak cari makanan. Sempat lak kan. Lepas tu cari Gate 1. Asyik bercakap sorang "..manelah gate 1 ni.." Pusing punye pusing okey jumpe terus check in sebab dah kejar mase. 


Haa.. Ni tiket ke Muar. Hanya perlu bayar RM17.60 je. Saye pilih bas ni sebab bas ni teus direct ke Muar. So saye takkan sesat kan nanti. Hehehe.. Sangat risau bile sesat. Perjalanan dari TBS ke Muar mengambil mase 2 Jam 20 Minit camtu. Tak terasa sebab excited ngan jumpa wajah kesayangan hamba. Hehehe.. Sampai je Muar pukul 9.10 PM. Hujan rintik rintik. Takpe dye dah tunggu pon kat situ. yeaah.. Macehh tau. Hehehe.. Akhirnya perjalanan yang agak memenatkan terus bertukar segar lepas tengok dye. Pergh! Hati berbisik lagi "..biar betol kau ni jue.." Saye tergelak sendiri. Malahan turut bangga dengan diri sendiri boleh mengembara sejauh tu. hehehe..

Welcome back! Hello!


Anyonghasaeyo..




Ahh!! Rindunya nak berblogging cam dulu-dulu! bukan sehari! dua hari ! tiga hari! Saye tinggalkan blog ni.. tapi bertahunnn!! Kalau dulu bukan main rajin nak menulis itu ini. Ade jer benda nak cerita kan. Dulu blog ni dah jadi macam diari. Tapi sekarang, sepi je blog ni. Almaklumlaaa.. Tapi tetiba hari ni terasa nak menaip kat sini. Hehehe.. So sweettttt feeling. Tambahan dah lama gak tak berblogging dan blogwalking ke blog-blog orang. Sadis gak saye tak tau mana blogger-blogger baru yang glamour sekarang ni saye tak kenalpun. Saye cuma kenal blogger otai je. Hehehe..

Rase kekok plak dh lame tak berblogging. Dah bertahun, banyak yang dah berubah. Sungguh..memang saye takde idea nak tulis ape...hati nak menulis tapi fikiran kosong. Lately, saye semacam rasa kekosongan jiwa dalam diri. Bukan sebab tiada siapa yang mendampingi, tapi ia lebih kepada perasaan kehilangan seseorang yang bermakna pada saye. Rasa hilang arah, rasa tiada arah tujuan, rasa lost, rasa hilang feeling semua berkecamuk. Dah banyak kali saye muhasabah benda ni. Banyak kali berharap untuk kembali bersemangat dan bertenaga. Tapi nampaknya Allah belum makbulkan lagi permintaan saye.

Hurm.. Seksanya bila wujud perasaan yang sebegini. Saye manusia yang lemah. Dan kelemahan itu kadang-kadang memakan diri sendiri bila di layan sangat. Okey lah, Nampaknya kena kembali menulis seperti waktu lalu. Mungkin itu sahaja caranya untuk menceriakan diri sendiri dari untuk terus-terus berbolak-balik.