>

Bakat...

Anyonghasaeyo ..

Apa itu bakat..?? Ada banyak madah tentang bakat, tetapi sy petik dua je.. "..Besar kemungkinan orang yg menganggap dirinya berbakat tidak berbakat.." Seterusnya, "..Setiap orang berbakat melakukan sesuatu tetapi tidak semua bakat berjaya menarik orang melakukan sesuatu.."

Bagi sy, bakat adalah kebolehan untuk memanfaatkan apa yang ada.. Sebagai contoh, orang yg berbakat dalam memasak.. Dye akan memanipulasikan segala bahan yang ada, kalau takde, dye akan berusaha untuk mencari alternatif kepada bahan tersebut untuk mendapatkan hasil yang serupa jika ada bahan tersebut.. Takde santan, dye gunakan susu misalnya.. Sy pernah terjumpa seorang pelukis yang berbakat dapat menghasilkan lukisan yang lawa dengan menggunakan 3 batang pensil warna.. Kalo sy lah orangnya melukis tu, nak lukis ayam jadi itik agaknye.. hahaha..


Najbea Ruba'i
Sini sy nak kongsi bakat seorang yg sy kirakan adek.. Sebab dye Adik Nadra sy so dye adik sy jugak. Hee.. Adik cantik ni bernama Najbea Ruba'i. Sy panggil dye Amoy.. Usia pon baru mencecah 18 tahun & sedang menunggu surat tawaran dari UiTM untuk melanjutkan pelajaran dlm bidang yg dye minat iaitu Art.. Haaa.. Dye memang berbakat melukis atau melakar.. Jangan terkejut bila sy katakan lukisan dye pon menerima tempahan yg menggalakkan.. Cayelah budak ni memang genius & berbakat besar dalam Art.. 

Sy kongsikan sedikit hasil tangan Amoy utk tetapan uols.. Nilai lah sendiri.. Kalau sy, sy memang teruja sangat & tak sangka itu adalah hasil tangan seorang budak perempuan 18 tahun.. Memang terbaekkk dari ladang.. ngeee :p







Cantik kan lukisan dye? Nak beli pergi tanye kat amoy sendiri. hehehe.. Pada sy, semua orang boleh melukis.. Apa yang penting adalah kesabaran dan 'Passion'.. Mungkin.. hehehe..

 

0 Budak Comel:

Post a Comment