>

Cuti - cuti @ Ria Bintan..

Hye ouls..

Uols pnh dgr Ria Bintan x..?? Ria Bintan merupakan salah 1 resort yg bertaraf dunia.. Waa.. Sy terasa nk p cuti2 kt Ria Bintan la pulak daa.. ehe.. Tempat yg begitu indah sekali sesiapa pun xkan melepaskn peluang merasai suasana santai & relax di Ria Bintan ni.. 



Kolam renang yg bersaiz ‘mega’ tu fulamakk best nye kalo mandi kt situ.. ehe.. Apalagi pantai biru yg di hiasi dgn pokok kelapa melambai2 tatkala ditiup angin tropika & ombak besar yg bagai brlari2 mengejar persisiran pantai yg indah.. Wow.. Sy terasa berada di Ria Bintan sekarang ni.. ehe..







Khasif Allya..






Comel x..?? Ni baby girl cousin sy.. Nama dia Khasif Allya.. Selain comel Allya ni agak pintar.. Suruh nyanyi, Allya leh nyanyi.. Suruh menari pn Allya leh menari.. Tp nyanyi budak2 kcik la ssh nk fham setiap butir nyanyian ny.. ehe.. Kalo suruh nyanyi lagu Barney lagi bijak siap leh tiru sama mcm barney.. Sbb Allya suka Barney.. ehe.. Memang x kering gusi kalo tgk dia ni.. ehe.. Inilah penghibur kami.. Khasif Allya..

Why guys like girls..

  • They will always smell good even if its just shampoo..  
  • The way their heads always find the right spot on our shoulder..
  • How cute they look when they sleep..
  • The ease in which they fit into our arms..
  • The way they kiss you and all of a sudden everything is right in the world..
  • How cute they are when they eat..
  • The way they take hours to get dressed but in the end it makes it all worth while..
  • Because they are always warm even when its minus 30 outside..
  • The way they look good no matter what they wear..
  • The way they fish for compliment s even though you both know that you think she's the most beautiful thing on this earth..
  • How cute they are when they argue..
  • The way her hand always finds yours..
  • The way they smile..
  • The way you feel when you see their name on the call ID after you just had a big fight..
  • The way she says"lets not fight anymore"even though you know that an hour later..
  • The way they kiss when you do something nice for them..
  • The way they kiss you when you say"I love you"..
  • Actually ... just the way they kiss you..
  • The way they fall into your arms when they cry..
  • Then the way they apologize for crying over something that silly..
  • The way they hit you and expect it to hurt..
  • Then the way they apologize when it does hurt.. (even though we don't admit it)
  • The way they say"I miss you"..
  • The way you miss them..
  • The way their tears make you want to change the world so that it doesn't hurt her anymore..!! 

    Kena Rompak la pulak..

    Hye Ouls..

    Terkejut x baca tajuk entri sy kali ni..?? Alahai.. Sy lagi trkejut sbb mangsa ny adalah sy sendiri.. Baru brlaku hari ni & brlaku pulak di tempat trbuka.. Di stesen bas.. Ramai org lg tu.. Ish, nk mncuri mmg x mengira tempat lh kn.. Eeeiiee..! Skt hati je..

    Kesilapan sy jugak cuai letak dompat dlm beg & tnpa sdr beg sy kena buka dr belakang.. Teruk la org tu.. Trdesak sgt ke smpai nk curi dompet sy.. Mcm xde keja lain kn.. eeii..!! Pulak tu brlaku di siang hari..

    Kalo x seorg insan yg baik hati tegur beg sy trbuka mmg sy xsdr sy dh kena rompak smpai RM1 pn xde.. Teruk betul..!! Tp sy xsmpat pulak nk ucap terima kasih kt org yg tolong sy tu.. Dia temankn sy wat polis report lagi.. Xpe lain kali kalo sy trsempak dia lg, sy nk bgtau sy brterima ksh sgt2 kt dia.. Insya Allah..


    羅志祥【幸福不滅 Cause I Believe】


    Uols knl dia ni x..?? Ni Luo Zhi Xiang a.k.a Show Luo.. sy minat giler kt show luo ni.. lagu dia semua best.. lagi2 lagu ni.. Ska sgt.. ehe.. Jom lynn...

    What a girl really means..

    If she don't text you:
    -It's because shes waiting for you to text her.

    When she walks away mad:
    -Follow her.

    When she's quiet:
    -Ask her whats wrong.

    When she ignores you:
    -Give her attention.

    When she pushes you away:
    -Pull her back.

    When you see her crying:
    -Wipe her tears and ask her what's wrong.

    When she goes away:
    -Get close to her and give her a hug..

    KLIP 3GP 2 minute Movie Trailer - in cinemas 13 October 2011



     Sy nk tgk filem ni.. Cm best kn tp sedikit 'hot' tetapi fafau (fara fauzana) ckp jgn di jadikan ikutan tetapi jadikan pengajaran.. Betul jugak kn..?? Uols setuju x ngn fafau..?? ehe..

    Putus kasih, kahwin koboi & org asing..

    Hye Ouls..

    Baik nye mood sy bln nie.. knape erk..?? Tp utk kesekian kali nya sy rasa fikiran sy kosong tanpa memikirkan apa yg menyakiti hati sy.. Uols mst tertanya2 nape erk..?? Sbb ex bf sy bkal brkahwin x lama lg.. Aik..?? Nape pulak sy hepi..?? Bkn ny dia khwin dgn sy pn..?? ehe.. Sy bersyukur je akhirnya dia khwin jugak walaupn bkn dgn sy.. Sy redha jodoh kami x sampai naik pelamin bersama.. Cukup la sekadar sy tumpang kegembiraan dia..

    Uols trtanya lg nape sy brckp tntang dia sedangkn dia nk khwin dh.. ehe.. Mst la krn dia pnh jd yg special di hati sy.. Pulak ny x, pernah ada impian brsama dia akhirnya dia khwin dgn org lain.. Paling sy xleh nk terima bila dia 'khwin koboi'.. siapa2 yg fhm pasti akan mengerti bgaimana perasaan sy ketika dia katakn kami tdk harus brsama lg sbb dia dh de pmpuan lain n pmpuan tu pulak dh mengandungkn anak dia.. Ya ALLAH.. Mengucap sy.. Mcm x prcaya je sbb dia yg sy knl bkn lh lelaki yg tdk tahu mengenal baik & buruk.. Tp spt yg mak dia sendiri ckp dh jd nk wat cmner..?? Alahai.. Mudah ny mengucapkn tetapi hati sy mcm nk pch je bla dgr cerita tu..


    3 bln dh brlalu.. Ye.. 3bln baru sekarang sy leh betul2 tenang setenang tenangnya.. Baru skrang sy leh brcerita mengenai nya.. Sy dh blh berdepan dgn dia tanpa apa2 pun perasaan syg atau marah.. Nape..?? Sbb sy seakan hilang semua perasaan.. Seakan hati sy kosong.. Namun jauh di sudut hati sy msh belum melupakan segala kenangan kami.. Tetapi sy trkilan.. Betul sy trkilan.. Sejak dia brsama pmpuan tu x pnh sekali pn dia tegur sy lg.. Mulany sy ckpkn pd diri sendiri mngkin dia malu.. Itu hanya apa yg sy rasa.. Tetapi sebnr nya dia xnk langsung nk tegur sy begitu jugak pmpuan tu.. Kami spt org asing bila brjumpa..

    Sy mrh..?? x.. Sy xmrh dia krn dia x tegur sy.. Sy trkilan je.. Tp yg sy mrh kn sangat bila dia bergaduh dgn pmpuan tu krn perkara yg tiada kaitan lngsung dgn sy.. Blh pulak dia bergosip kt kwn2 dia yg sy ni punca bila mereka brtengkar & sy menganggu hubungan mereka.. Mak oi.. Sedapnya mulut memfitnah sy.. Sy dh wat baik selama kami brsama.. Xpnh pn sy ungkit apa yg sy buat utk dia.. Tp dia x pnh brsyukur apa lg menghargai apa yg sy buat.. Walaupn kami x brjodoh sekurang kurang nya jgn la buat sy mcm penjahat kn..?? Dia buatkn sy nmpak jahat di mata kwn2 dia.. Skt nya hati sy bila kwn2 dia mrh kn sy atas apa yg tdk sy lakukan..

    Walau mcm mana pn sy mrh & skt hati kt dia.. Sy tetap doakan kebahagiaan dia selamanya.. Dia pnh membahagiakn sy walaupn bkn utk selamany tetapi sy menghargai kenangan itu.. Thanks sbb pnh menjadi insan kesayangan sy suatu ketika dulu..

    Ketagih Facebook (FB)

    Hye Ouls..

    Uols yg rajin membaca surat khabar tu mst tau berita ni dimuatkan dlm ruangan Nasional BERITA HARIAN, Isnin, 10 Oktober 2011.. Sy nk mengupas sedikit mengenai ketagihan fb ny lebih kurang mcm ketagihan dadah la pulak.. ehe.. Ada betul ny jugak kn..?? Kalo x update status di fb mcm demam je.. Serba x kena.. ehe.. Bila uols melihat status fb kwn2 uols, ramai kwn2 uols yg menjadikn fb sebagai tempat utk meluahkan segala-gala ny termasuk lh kisah yg tdk ptt di ketahui umum..

    Pelajar pula semakin asyik dgn fb sampai mengabaikan pelajaran semata-mata ingin 'mengupdatekan' status di fb.. Dulu kiranya mereka menghabiskn 4jam utk mengulangkaji pelajaran tetepi kini bertukar mengulangkaji status rakan fb.. Sy aktif jugak dgn fb & twitter tetapi bkn jenis yg ketagihan.. Masih boleh control lagi.. ehe..

    Lagi menurut Pengarah Institut sosial Malaysia (ISM) Prof Madya Dr Mohd Fadzil Che Din.. Pelajar yg lebih cenderung melayari fb snggup brtindak ganas serta mencuri demi melayari fb.. Ish, sampai mcm tu sekali erk penangan fb ni kan..?? Agak2 PM pn kena masuhkn FB x..?? ehe.. Apa2 pun buat adik2 yg bergelar pelajar harus lh beringat antara pelajaran & fb.. Bkn nya tdk boleh tetapi perlu ada had utk segalanya.. Itu jugak pesanan cousin sy.. Fikir2kanlah ye..

    Nadia - Salam untuk kekasih


    Meh layan lagu nadia ni.. Sedih gak lagu ni.. ehe..

    Being myself..

    I might not be the best person in the world & yes, i know.. i admit it.. I don't like to show my feelings to people.. I hide it to myself.. I'm not always myself.. I hide the pain from my loved ones.. I care about people who dont even care about me.. I will forgive you even if you stab me in the back..

    I always have time to forgive u.. When i smile or laugh, i become happier & laugh more trying to explain why.. I cry allot more than you think i do.. I just go along with the flow.. Not managing to have my own choices.. I always try my best at everything.. Even if i've tried the hardest or enough, I still try harder..

    I get jealous sometimes.. Get mad at people.. Might hurt someone but I'll do anything to make people happy.. Even if i had to lie for them, i would.. I'm just used to it.. But i don't want this forever.. I want to be myself.. Smile & laugh with everyone.. I don't wanna hurt anyone, specially the people i love & care about.. I know, u don't have to remind me..

    I'm not the best person in the world.. But nobody's perfect right..? Yeah, no one is.. But next time, I'll try being myself more..