>

Selamat Tinggal 2011...

Hye Ouls..



Ni post yg terakhir sy utk thn 2011 ni.. Sedihny nk tinggalkn thn 2011 ni.. Sedih bkn ape, sbb thn 2012 umo dh tua 1thn lagi.. ehe.. Xpe, kata org brtambahny usia thn brtambahlh rezeki & lambakan tuah.. Tpi rasany terlalu byk kenangan kalo mahu diimbas sepanjang 2011 ni.. Biar apapun rasany uols sambut 2012 dgn rasa syukur krn dipjgkn umo serta diberi peluang utk terus mengecapi kehidupan di dunia.. (InsyaAllah)..

Apa pun thn ni byk mencatatkn kenangan yg agak pahit buat sy.. Segala galany terang lagi nyata namun sy hadapi jua dgn semangat serta ketabahan yg wujud dlm diri sy.. Sy redha nasib tdk byk memihak kpd sy.. Tapi tdk semuany pahit yg sy telan sepanjang 365 yg lalu.. Manis ny tetap ada wlaupn kadangkala ianya xlh semanis mana namun sy tetap brsyukur.. Allah msh syg sy sbb tu dugaan menglingkari kehidupan sy.. Sy msh boleh trsnyum gembira d bumi Allah ni.. Alhamdulillah..

Jadi, sy simpan azam thn 2012 ni sy akan memperbaiki sebaik mngkin kehidupan sy.. Dgn itu sy boleh mencoretkan lebih byk kisah2 menarik utk blog sy ni.. ehe.. Sy doakn apa jua impian/azam uols utk thn 2012, sy harap sumany indah2 belaka n dgn izinNya akan termakbul hendakny.. Sy tinggalkkn thn 2011 utk melangkah maju ke thn 2012.. Semoga segala apa yg sy azamkn dpt sy penuhi sepjg thn 2012.. Amin..

Berakhirnya Kisah Hidup Dhia..

Hye Ouls..

Sape minat tgk Drama 'Tentang Dhia' ni mst dh tau hr ni episod terakhir drama ni.. Fuhh.. ingtkn best sangat endingny.. Tp betul2 mengecewakan la.. Mcm tergantung je.. Buatny bazirkan airmata je nangis tgk Dhia tu.. Cyes, sy punyalh nangis part Dhia relakan diri d madukan dr diceraikan.. Ish, Mase tu sempat lagi sy fkir msh de x pmpuan mcm Dhia zaman sekarang ni.. Adoii, Dhia tu ar, baik sangat.. Xpnh buruk sangka wlaupun diri sendiri trseksa sampai mcm tu skali.. Kesian..







Tp yg wat sy geram sangat tu.. Mane mak mentua Dhia, adik ipar Dhia tu xdpt balasan ke atas perbuatan jahat diorg kt Dhia.. Sungguh x adil.. Dr mula lagi xbrkenan sangat2 ngn Ku Salmi yg talam 2 muka tu.. Pandai2 je cucuk jarum.. Ros tu pulak mcm mana..?? Pmpuan buat2 alim tu xde balasan gak.. Xkantoi2 gak dier wat2 alim demi nk pikat Zikir.. Hissyy! sgguh x best la ending mcm tu je.. huh..! xpe gak la.. Drama tu sedikit sebyk wat sy berfikir sejenak akan hidup ni..(xnk bgtau,Rahsia) ehe.. Apa2 pun Nora Danish comel sangat la.. ehe.. ^-^

What girls want in guys..





* Morning messages/goodnight ones..

* Someone who will lay down and watch stars with her..

* Someone to still cuddle her when shes sick..

* To be lazy and just watch movies with her all day..

* To think she is beautiful no matter what she is wearing..

* Someone who makes her feel gorgeous..

* To hold her hand even when they are driving..

* A boy that will still treat her like a princess even when in front of his friends..

* A boy that knows shes broken but still wants to pick up the pieces..

* To be afraid of losing her..

* Someone to fight for her..

* Who will always be there no matter how much she screws up..

* But most of all, someone who will love her..

Perkahwinan Selebriti..

Hye Ouls..

Entri kali ni sy nk kongsikan mengenai perrkahwinan selebriti.. Nape perkahwinan..?? Sy nk kahwin ke..?? ehe.. Lambat lagi giliran sy.. (berangan nk kawen mcm Edward & Bella ni) ehe.. Sy trpanggil lak nk membicara mngenai prkahwinan sbb Artis kesukaan sy Lisa Surihani nk kawen taun dpn.. Alaa Lisa, xtggu sma2 naik pelamin dgn sy ke..?? ehe..






Uols de trfikir x nape ar org2 kaya dgn gelaran Tan Sri/Datuk/Dato' tu ramai kawen ngn artis popular..?? Nape erkk..?? Nape..?? Mungkin jodoh kot.. Mungkin jugak nk jadi 'somebody' (maaf..!hnya pndapat sy je) Yela kn apabila seseorg berada d suatu tahap kemuncakny maka 1 standard yg tggi telah ditetapkn.. Manusia lh kn snggup wat pe kalo nk dikenali & dihormati.. Itu kehendak semula jadi apatah lagi zaman sekarang yg segalany tentang populariti.. Jom kite tinjau sma2 apa alasan d sebalik suma tu ataupun dh jodoh.. ^-^

Begitu jugak la artis kite yg byk memilih org kaya atau kedudukan tggi.. Dh nama pn glamer & harum mewangi 1Malaysia, sudah tentu la kena sma tarafkn..? Kalo kawen ngn org biasa mcm xkena je.. Mesti mcm xpopular je, xsma taraf atau darjat la kononny kn.. Selain tu jaminan hidup dari segi keselamatan & kewangan juga mnjadi alasan utama nape ia brlaku..
Bagi yg sudah berjaya pasti menitikberatkan tentang soal kualiti kehidupan.. Mesti la xnk jatuh susah kemudian menjatuhkan darjat & nilai diriny..

Manusia akan membuat apa saja utk memuaskn hati & nafsuny ini adalah mengikut ukuran darjat& pangkat msing2.. .. Mungkin kita yg insan biasa ni x faham akan perasaan, hati & kehidupan serta pemikiran selebriti krn gaya kehidupan msing2 x sama walaupn sering kite dgr artis ni ckp "Sy pn manusia biasa" .. Mungkin uols jadi artis ke, uols akan melakukan perkara yg sama andai uols berada ditempatny..






Apa2 pun kata org, lain padang lain belalang.. Sebenarny suma org pun betul pada kepercayaan & cara hidup yg tersendiri.. Apa yg perlu uols buat addalah tumpang gembira & mendoakan kesejahteraan kepada suma pihak supaya hati uols lebih tenang & damai.. (peace no war) ehe..

Merry Xmas..

Dear Santa..


I've been goood all year.. i'm waiting for u to sent my Lamborghini.. xoxoxo..
so Santa.. please, i wish when i wake up tomorrow, Lamborghini is ready here.. xoxoxo..
(Just joke la..)ehe.. ^-^







MERRY CHRISTMAS & HAPPY NEW YEAR'
✿•*¨`*•. (¯`v´¯) (¯`v´¯) .•*¨`*•✿.
. . . ✿•*¨`*•.¸(¯`v´¯)¸.•´*¨`*•✿
......... •.¸.•´...................

Biar Mimpi Sampai Ke Bintang..

Hye Ouls..

Entri kali ni terhasil ketika sy sedang syok tgk drama 'Biar Mimpi Sampai Ke Bintang' gandingan Randy Pangalila & Nurul Elfira Loy.. Hebat jugak budak Elfira ni ar sampai leh bergandingan ngan Randy yg macho tu.. Jeles sy.. ehe..






Tp yg bestny perkenalan mreka brmula dr mukabuku (Facebook la) ehe.. Mcm lagu Najwa Latif la pulak kn.. ehe.. Tp sy suka watak Kina lakonan Sharifah Syakinah tu.. Sengal la budak tu.. Wat sy gelak je.. ehe.. Pa2 pun njoy layan drama ni.. ^0^



Cocky & Confident..




Cocky : I'm a bad b**ch..
Confident : I'm an attractive woman..

Cocky : I can have anyone i want..
Confident : I'm sure i can find a decent man/woman..

Cocky : I'm the best at what i do..
Confident: Im good but im gonna try to be better..

Kan dh kene dgn Tun Dr. M..

Hye Ouls..

Berita yg menarik perhatian sy sekarang ni mengenai tindakan Datuk Seri Anwar mendakwa kononny Tun Dr. M meminta bantuan Bank Dunia ketika krisis kewangan 1997 yg melanda Asia ketika tu.. Datuk Seri Anwar ni mcm xde topik len nk d bangkitkn dh.. Cerita basi yg menjangkau usia 10thn pn dier nk ungkit lagi demi menjamin sokongan rakyat utk PRU-13.. Alahai..







".. Sy baru kecam Bank Dunia, lepas tu nk minta duit dia..? Bodoh la sy, org yg cadangkan membuat pinjaman tu pn bodoh.." Kata2 Tun ni buat sy gelar ar.. Tp betul gak kn.. Buat ape nk mnte tlg org kalo kite sndiri dh mrh org tu.. Mane la dierog nk tlg kalo dh kene mrh ka..?? Alahai buat tuduhan mcm x fikir pjg lagi dh.. Kan dh kene.. Buat cerita basi nk burukkn Tun pulak.. ish3.. xptt tu.. Pa2 pun Tun memang idola sy.. ehe..

Hiking Gunung Gading Lundu..

Hye Ouls..

Entri kali ni sy nk kongsikn sedikit gambar semasa kteorg g gunung gading.. Letih sesangat sampai kaki x larat nk jln dh.. Sakit sangat kaki x usah nk ckp la.. Pa2 pun memang seronok gak.. Bukan selalu kn.. ehe..


Susahnye nk lalui jln2 ni.. ehe..




Rafflesia.. Cantik gak..




Waterfall.. Sejukkkk.. ehe..




Besar.. Xpnh jumpa sebsr ni..




Cantik kn..

Hahahaha.. Jom ketawa bersama..

Hye ouls..



Hahahaha.. Seronok x ketawa..?? Kalo ketawa sepanjang masa xleh gak nanti org fkir uols xwaras la pulak.. Tp xusah la serius sepanjang masa atau muka masam mencuka mcm org d tinggal laki.. Jom ketawa.. Kata org, ketawa itu penawar duka.. ehe..


Uols caye x kalo sy katakn ketawa itu ada khasiatny..?? X caye..?? Xpe.. Sy nk kongsikn sedikit khasiat ketawa dgn uols.. Semua tau kn jogging tu baik utk kesihatan.. Tetapi menurut pakar saintis, senyum & ketawa umpama senaman joging dalaman yg meransang seluruh tubuh serta sistem saraf otak & hormon2 dlm bdn..


Apabila uols snyum bdn uols akan turut berada dlm situasi di mana uols gembira.. Kajian menunjukkn senyuman memperlahankn aliran darah yg melalui sinus ke otak.. Pengkaji & pengamal barat prcaya memulakn hari dgn snyuman bkn sahaja menceriakn hidup bahkn byk member kebaikan kpd kesihatan..






Senyuman juga bkn sekadar gerakan pd wajah tetapi turut mempunyai kaitan dgn penghasilan endorphin dlm otak yg mengurangkn kesakitan fizikal & emosi serta tdk langsung mnjadikn seseorg itu rasa lebih selesa trhadap diri sndiri..


Kajian juga menunjukkn seseorg yg ketawa 100 kali dlm tempoh 24jam mndpt manfaat kardiovaskular sama spt brsenam 10 minit.. Ini krn apabila uols ketawa, tekanan darah & kadar dengupan jantung meningkat.. So, uols yg asyik wat muka kerut seribu tu bawa2lah ketawa erk.. Xrugi pn ketawa itu.. Bak kata sy sendiri, ketawa itu awet muda.. ehe.. ^-^

Edward Cullen Facebook Status..

Facebook Status -->






Edward Cullen : bored..
today at 10:00pm · like

Jasper Cullen : where's Bella..?
today at 10:05pm · Like

Edward Cullen : on her period..
today at 10:10pm · Like

Bella Swan : don't just tell everyone that i'm on my period..!
today at 10:15pm · Like

Edward Cullen : why..? u are..
today at 10:20pm · like

Bella Swan : well i don't tell everyone u sparkle like a f***ing fairy in the sun or that u won't f*** my brains out until we're married even though i'm so up for it.. u're not a real vampire..! u're just a f***ing sparkling emo, B**ch..!
today at 10:25pm · Like

Bella Swan went from being "married" to "single."
Like today at 10:30pm
* Jacob likes this *

---> Just for joke.. ^-^

jiwang kosong ke..??

Hye Ouls..

Hari ni sy trgerak hati pulak nk tgk Filem Ombak Rindu.. Novel Ombak Rindu Karya Fauziah Ashari ni dh sy baca pn.. Sekarang nk tgk versi Filem lak.. ehe.. Awl2 pg lagi sy ajak kwn2 p tgk movie ni.. Suma xnk ikut sbb filem cinta konon ny mengarut.. (pe2 je la korang) So, sy p la tgk sorg2 je.. Yelakn suma org dok brcerita filem ni best la leh wat air mata jantan meleleh kononny.. Nk jugak sy tgk part mane wat air mata jantan leh mencurah2 tu.. ehe..




Hari ni x ramai pulak yg tgk movie.. Sy dok pn sorg2 lam pawagam.. Yg lain tu suma brteman.. Kesianny sy.. Xpe, Ombak Rindu pnye pasal la kn.. Sejam cerita d tayangkn x pulak buatkn sy nangesss.. Tp lain pulak jd bla sy gelak part Haris kejar Izzah tu.. Lepas tu Haris xcident.. Serius, dari mula sampai abis filem ni langsung x buat sy menangis wlaupun sy ni jenis cengeng gak.. ehe.. (malu nye..) Tp buat sy trsentuh tu adelah sikit.. Tipu ler kalo sy katakn sy xtrsentuh langsungkn.. ehe.. Tp sy ska watak Mila lakonan Lisa Surihani sbb sy minat kt Lisa la.. ehe.. Apa2 pun "Redha itu ikhlas, pasrah itu menyerah.." ^-^


Cuti - Cuti @ Sematan..

Hye Ouls..

Hujung Minggu lepas memang hujung mggu yg meletihkan bg sy.. Penat 1 bdn xusah ckp la.. ehe.. Tp dlm keletihan memang menyeronokkan brcuti ni.. Mggu lepas kteorg brcuti d Sematan yg trletak 120 km dr kuching & bermlm semlm d Homestay serta mandi manda d Palm Beach.. Memang best.. Tp yg xbest ny nyamok pn ekot seronok ggit.. Merah2 bdn ni ha.. Aiyaaa..






Sebelum berangkat pulang kuching kteorg singgah pulak d Pandan Beach Lundu.. Ingatkn nk mandi tp ombak pnyalh kuat menghempas pantai.. Akhirny trbantut pulak niat nk mandi kt situ.. Tp xpe, Lain kali kteorg dtg lagi.. ehe.. Hujung mggu dpn skali lagi kteorg g Lundu.. G naik Gunung Gading Lundu pulak.. Auuww.. xsbr.. ehe.. Pa2 pun selamat brcuti ouls.. ^-^

Somethings every person should know..

Hey guys, there are somethings uols should know..





* The only limits you have are the limits you place on yourself..

* Laughter will turn your day, maybe your life, upside down..

* It is impossible to dream too big..

* "Someday" is just a code word for "never.."

* Watching the sunset can never put you in a bad mood..

* You're only as upset as you want to be..

* Everything in life happens for a reason, your goal is to figure out what that reason is..

* It doesn't take a genius to change the world, it only takes a person..



Comelny Afif..

Hye Ouls..





Cakkk..! Sy terasa memperkenalkan MOHD AFIF QAYYUM yg baru lahir pd 1 Disember 2011.. Seronok kn kalo ade baby.. ehe.. Ni bkn baby sy k.. Jgn slh fhm lak.. ehe.. Ni baby kwn baik sy INDAH ABDULLAH.. Unik kn nma kwn sy ni.. ehe.. Dier ni kwn trbaik sy pnh ade.. Mase ssh sng kite kongsi same2.. Thanks Indah being my friend.. Dier dh kawen 3thn baru dikurniakan ank yg comel cam Afif ni.. ehe.. Sy doakn Afif akan jd anak yg baik & soleh.. Amin..

Jom jalankn ujian Pap Smear..

Hye Ouls..

Entri kali ni mengenai kesihatan uols yg bergelar wanita.. Kalau brcakap mengenai kesihatan byk bab2 kesihatan yg uols abaikan.. Mudah bnr kn uols menjalani hidup selagi sihat.. Kalo sakit lak baru uols tau apa yg uols ambil mudah selama ni semua brguna utk uols amati..


Ok, Apa yg uols tau mengenai kanser pangkal rahim..?? Tdk tau kn?? Hrmm.. sejujurny sy juga tdk mengetahui bagaimana kanser pangkal rahim ni sehingga sy menghadari 1 ceramah mengenai kanser ni d Hospital Umum Kuching Sarawak & wanita brusia 40-an lebih cenderung mendapati kanser ni..





Kanser ni trjadi d pangkal rahim, bahagian uterus brbentuk kon yg brsambung dgn bahagian atas uterus (rahim) & faraj.. Kanser ni trjadi apabila sel-sel luar biasa d dlm lapisan lapik pangkal rahim brganda d luar kawalan sebagai tindak bls kpd jangkitan HPV (Human Papilloma Virus) yg mana blh brkumpul & menghasilkn 1 ketumbuhan..


Hampir semua kanser ni disebabkn oleh HPV & menurut 1 kajian antarabangsa yg dijalankn ke atas wanita yg dijangkiti kanser ni d 22 negara, lebih 90% drpd mereka adalah pnduduk Asia Selatan (India, Thailand, Filipina & Indonesia) yg dijangkiti HPV & mereka mempunyai barah berisiko tinggi..


Kanser ni tdk menunjukkn tanda2 yg ketara sewktu ketumbuhan mula wujud & mnjadi kanser.. Tetapi bila ia mula merebak, wanita akan mngalami pndarahan tdk normal pd faraj serta kesakitan d pervis ketika melakukan hbungan seks & peningkatan lelehan pd faraj..






Jadi, kepada uols yg bergelar wanita jalankan Ujian Pap Smear secara konsisten & mulakan ujian dari awal sebelum terlambat.. Utamakan kesihatan k.. ehe.. ^-^

Lelaki ini..

Hye Ouls..

Entri kali ni sy nk kongsikan perihal lelaki.. Tapi uols yg bergelar wanita sememang ny sedia maklum bkn mudah utk menelah dgn tepat kaum Adam ini.. Adakalany sikap lelaki sangat mengelirukan serta mengundang pelbagai andaian & kenyataan yg brcanggahan..

Ok, sy serta uols yg brgelar kaum Hawa akan mengunkap & menyingkap inti pati makhluk bernama Lelaki..


* Lelaki bersemangat dpt dikenal pasti melalui penampilan fizikal mereka.. Lelaki ini sering kelihatan letih kerana sanggup berkerja keras demi kepentingan keluarga.. Uols blh brgantung kepada lelaki ini cuma uols haruslh memahami tumpuanny yg sering sibuk berkerja dr menumpukan perhatian trhadap uols..

* Lelaki takut komitmen pula dpt dikenali dgn gaya & sentiasa kemas.. Lelaki ini sangat bijak berkata-kata & handphone pulak mcm artis x henti2 berdering.. Uols harus menjauhi lelaki ini kerana walaupn brgaya & bijak brpujangga, lelaki ini sebenarny msh belum brsedia utk mnjalinkan komitmen dgn uols..

* Lelaki anti perempuan dpt dikenali pasti melalui sikap mereka yg pemboros, tdk begitu rapat dgn family & tdk sukakn kanak-kanak.. Tetapi uols jgn salah anggap lelaki ini gay la pulak sbb lelaki ini bknlh anti perempuan sangat cuma mereka lebih suka mempergunakan perempuan demi kepentingan sendiri..

* Lelaki playboy pula dpt dikenali percakapan yg romantik semcm je & walaupn tdk setampan MatLutfi mereka ini mempunyai stail up to date yg memikat hati.. Lelaki ini hanya tahu berseronok & menginginkan sesuatu dari uols.. Lelaki ini belum terfikir pun utk sebuah kehidupan berkeluarga apalagi terfikir tentang kesetian..

* Lelaki keparat dpt dikenali bijak memujuk rayu utk mencapai maksud trtentu serta bersikap ego & tdk menentu.. Lelaki ini tdk layak langsung dibuat suami kerana perangai keparatny.. Mungkin samapai 1 tahap uols juga berpotensi utk dijual atau dijadikan sumber xtvt sepak & terajang..





Jadi, Uols x usah pulak putus harapan mencari 'Lelaki ini' kerana bak kata seorg kwn sy " bukan mudah mengenal lelaki.. Seamakin dirapati & dikenali semakin jauh tafsiran & pengertianny"

Friend & BestFriend..

A friend will eventually give up on u when bad goes to worst, but a best friend won't care if worst went to worst, they'd stick by u no matter what & they won't complain once..


Friend: Will be there when u say u need them..
Bestfriend: Will be there before the words leave ur mouth..

Friend: Will comfort u when ur heart gets broken..
Bestfriend: Will track him down & beat the s**t out of the guy who broke ur heart..

Friend: Will tell you u look gorgeous in anything..
Bestfriend: Will know u & pick stuff out for u to try

Friend : Will tell u if u need them they'll be there..
Bestfriend : Will follow u even when u don't need them..

Friend : Will wait at the door until u get out of detention..
Bestfriend : Will get in trouble just to keep u company in detention..

Friend : Will give u advice on what to do next to tell ur crush how u feel..
Bestfriend : Will create devious situations for u to confess..

Friend : Will help u raise money if u need it..
Bestfriend : Will lend u money & expect no repayment..



So, wake up & realize which 1 ur friends really are..

Sengal punya orang..!

Hye Ouls..

Uols pnh x merasa geram sesangat kt org yg biadap semcm je.. Baru2 ni kan handphone kesayangan sy asyik menerima msj serta missed call dr nombor2 yg tdk sy kenali.. Kalo sekali 2 tu sy leh fhm ar.. Tp byk kali & byk nombor pulak tu buatkan sy bengang sangat2.. Lagi2 bla sy msj tnye "dr mane dpt phone nmber sy" .. Diorg bg pulak jwpan yg x masuk dek akal.. X pnh sekolah agakny.. Lain kte tnye lain pulak diorg jwb.. Sengal semcm..!




Yup..! Sy bkn setakat mrh lagi tp dh berapi pn krn perkara ni.. Takkan sy kena tkr nombor semata-mata kerana insan2 yg sengal semcm tu kan..? Buat menyampah je.. Paling sy menyampah kalo yg bg nombor sy tu kwn baik sendiri.. Mcm tu ke kwn sebarkan nombor kte 1 Malaysia ni.. Ingat sy nk glamor sgt ke.. Kalo sy nk glamor dh lame sy gantikan tempat Siti Nurhaliza kot.. Ish..! Betul mnyampah la..

Baru2 ni sy dpt lagi msj org2 yg sy xknl langsung.. Sy tnye la mne dpt phone number sy.. Dier blh kata dpt kt FB sy.. Alahai, kt bhagian mane lak sy letak phone number kt FB lak..? Memandai je wat cerita bodo tu.. Sy apalagi trs mrh dier sbb tipu sy.. X lame lps tu dier post kt wall FB dier kutuk2 sy.. Sy sombong la, Sy angkuh la, xde nk kt sy kalo sy cmtu katany.. eee.. Tolong sikit ye.. Sy lagi xnak dgn org mcm xde otak tu.. IQ ke laut pulak tu.. Menyampah..!!

Mrs Khunnie Holiday @ Cannes..

Hye Ouls..

Hari ni kita berada d bulan terakhir thn 2011.. Uols de plan nk gi cuti ngan family x..?? Memandangkan sekarang cuti sekolah ramai parents bawa ank2 g cuti kt tempat2 yg menarik.. X kurang jugak yg bujang trang2 tu ikut sama menikmati cuti hujung thn kan..? uols pnh tgk filem Mr Bean Holiday..?? Sudah semestiny kan.. Entri kali ni sy nk bawa uols g cuti ke Cannes, Perancis menerusi Filem yg sama versi 'Mrs Khunnie Holiday' ehe..




Cannes dikatakn kota paling indah di perairan Mediterranean yg juga digelar 'City Of The Stars' byk menerima kunjungan org ternama.. Mcm seronok je kan..? Walaupn Cannes bukanlah kota yg moden & pesat membangun tetapi mempunyai seni bina bangunan yg masih mengekalkan reka bentuk asal.. Selain terkenal dgn istana2 cantik, Cannes juga terkenal dgn kapal layar besar yg terampung di perairan Cannes yg turut menyediakan mkn tgh hari/mlm sambil menikmati keindahan seluruh kota Cannes dr kapal ini..




Menarikny di Cannes ialah Karnival Riviera menandakan tanggal 21 hari utk sambutan Shrove Tuesday iaitu satu bentuk acara keagamaan di sana.. Seluruh bandar akan dihiburkan dgn kereta brhias serta pertunjukan lampu suluh yg uols tdk pnh lihat di mata kcuali adk2 uols main lampu suluh ketika bekalan elektrik trputus.. ehe..



Keindahan Cannes memang memukaukan dgn pohon palma menghijau serta pantai nan biru.. Sy semcm berada di Cannes sekarang ni.. ehe.. Oh Cannes, Bila lagi sy akan sampai di sana.. ^-^

Oh Mat Luthfi..




Hye ouls..

Uols knl x Matluthfi ni..?? Ala vblogger yg glamer mengalahkan Siti Nurhaliza tu ar.. (yke jue..?)ehe.. Sy suke kt MatLuthfi ni sbb dier bawa mesej yg matang & bknny mengarut.. MatLuthfi ni betul gak ar.. Cthny mcm video ni.. Lagu2 skrang ni lirik memang mengarut la sgt..

Bkn saja nk kritik ape.. Uols tgk Muzik-muzik semi final jumaat lepas (25/Nov).. Sy akui sy memang fanatik kt Tomok dr dulu lg.. Tp bkn sbb tu sy nk jd 'Juri xlaku' kt sini.. Tp lagu 'Bagaikan Bidadari' tu memang best.. Penuh penghayatan Tomok bawa lagu tu.. Last2 xmsok top 5 la pulak.. Kecewa ya amat.. Ni nk je soh MatLuthfi kritik juri2 ni.. ehe..


Lagipun comel sgt la MatLuthfi ni wat miming cmtu ar.. ehe.. Actually sy tgk MatLuthfi ni mcm ex-bf sy je.. Adoohh..! Jatuh cinta lagi..?? xlah.. Tertiba rindu la pulak kt dier.. ehe.. Mengarut betulkn..?? ehe.. Tp ar, betul kalo sy tgk byk kali video ni trbayang pulak muka ex-bf.. Jujurny MatLuthfi lagi handsome ar.. ehe..

Diorg sma sgt apalagi kalo brckp memang serupa sgt gayany.. Tp kan ex-bf sy tu lak x brckp bernas mcm Matluthfi ni.. Ex-bf sy tu tin kosong je.. Ckp je terlebih masuk akal tp xpnh dier tunjukkn nilai percakapan dier melalui perbuatan.. Aneh sungguh lelaki itu.. Whatever la.. ehe..
Apa2 pun sy tetap sukerrrr MatLuthfi.. Agak2 kalo la MatLuthfi ni bf sy.. Aauuww.. (perasan mode) ehe..

Korang memang best..

Lagi gambar2 kwn2 sy.. Laa, memang seronok tgk gambar2 ni.. Gambar2 ni sy perolehi dr koleksi Teacher Barbara McVean.. Thanks Teacher..
















Kawan Zaman Kanak-kanak..

Hye Ouls.. entri kali ni sy nk kongsikan gambar kenangan kwn2 zaman kanak2 sy.. Rindu sgt kt diorg ni.. Seronokny zaman knk2 sy sbb kami membesar brsama2.. Suka duka pahit manis kteorg tetap brsama.. Jauh dr keluarga membuat kami matang dlm kehidupan seharian walaupun adakala ny kenakalan kami memeningkan kakak2/abg2 juga ummi yg penat menjaga tingkah laku kami.. Terima Kasih kerana membesarkan kami.. Jasa kalian tidak akan kami lupakan selagi hayat dikandung badan..





















Tip Etika Bercuti..

Annyeonghaseyo.. (Korean mode) ehe..

Yeahh..! Jom bercuti..! Tp tggu dulu, xyah seronok sangat sampai x mnjaga etika ketika bercuti.. Ingat tempat org bkn tempat kita.. Lagikan tempat kita pn kita xleh sebarangan kan..? Ada batas ny ok.. Entri kali ni sy nak kongsikan sedikit tip etika ketika bercuti..


* Lupakan seketika siapa diri uols, pangkat atau status.. Tp jgn lupa adab ye.. ehe.. Anggap uols bebas mcm burung baru uols rasa kebebasan bercuti yg sebenarny..

* Buang sikap angkuh, bangga diri, cerewet, suka menyalahkan org & trlalu byk complaint.. Bersihkn hati uols, tentu org pun seronok mahu melayan uols..

* Jangan bawa kerja/tugasan bersama.. Lupakn seketika soal kerja/tugasan serta segala bebanan di tempat kerja/kolej..

* Belajar sedikit budaya org tempatan yg uols kunjungi.. X rugi tau kalo uols belajar sedikit tntang adat resam/bahasa atau masakan tempat yg uols kunjungi.. Contoh nye kalo uols dtg ke sarawak ni.. Byk kebanggaan negeri sy yg uols ptt pelajari terutamany bahasa & makanan..


Ok, ni je yg sy nk kongsi dgn uols kali ni.. amalkan k.. Tentu uols antara pelancong yg dialu-alukan setiap thn.. ehe..



Welcome To Kuching Sarawak.. ehe..




Kampung Budaya Kuching Sarawak..




Damai Beach Resort Kuching Sarawak..